Isnin, 16 Ogos 2010

Bukak Puasa di MJ

5 Ramadhan.

Hari ni kali pertama kot off hari Ahad sejak mula bekerja. Oh, aku bukan la tak dapat off pada Ahad, tapi biasanya aku tak suka off Ahad sebab kerja pada Ahad masyukkk. Lagi, hari kelur hosmet aku adalah Sabtu, justeru cuti pada Sabtu adalah lebih baik.

Tapi kali ni cuti Ahad juga bermakna sebab dapat berbuka pose sesama dengan salah sorang cosmate, Una.

Una neh salu jer dikisahkan kat ESFIE ni. Gadis sebaya aku yang masih single dan masih mencari-cari teman sejati. Erk, maksudnya teman hidup. Wehehe... *tetibe jadi sesi mempromot?


Kitorang jumpa dalam kul 1400 lepas tu jalan ke Mydin Kotaraya. Huh, eksen btul yer, letak barang lebih dari 2 jam kena denda RM10. Kalo orang tak melimpah ruah boley la, kalo manusia melaut cam nak banjir Mydin tu? Nasib baik la tadi tak ramai mana umat manusia.

Kemudian berjalan kaki ke Masjid Jamek, aku mencarik tudung untuk baju raya. Akhirnya jumpa, murah jer. 2 helai untuk RM10. Tapi memandangkan kali pertama berjalan kaki dari Kotaraya ke Masjid Jamek adalah kira-kira 2 tahun lepas maka aku dah tersalah arah dan tersesatla aku dan Una sampai ke SEGI College.

Dah setel semua, ke kedai berdekatan untuk berbuka puasa.

Ada masa yang panjang untuk berpanjang-panjangan cerita dengan Una. Lagi serunuk kalau Cik Pija ada sekali.

Kadang-kadang masih menganggap diri sedang bekerja sementara menunggu cuti semester tamat. Masih belum sedar sepenuhnya bahawasanya bukan lagi bergelar pelajar.


P/S: Tatau apa dah jadi tapi kotak komen dah hilang. Huh...