Rabu, 27 Mei 2009

The One & Only


Ni laa priority aku skarang, WASTE. =)
selaku budak praktikal di bahagian kesihatan awam MPKB, masuk minggu kedua, menda pertama aku buat, naik lori sampah atau lebih pemes sebagai compactor masa kat lecture.
masa lapor diri, aku gi kat mpkb main kat jalan hospital, kb. kendian aku dimaklumkan tempat aku adalah di bengkel mpkb kat jalan telipot. maka aku pun merempitlaa ngan kriss taun '97 ke jalan telipot yg lebih kurang 3km ngan kb. masuk je kawasan tuh, pergh... bersusun lori sampah, lengkap ngan baunya sekali. siott... adventurenya tempat praktikal aku! =)
sampai je dah ada sorang budak praktikal dari umt. memandangkan bos xde so aku di~tauliahkan dek miss mimi dulu. bila je aku dengar kena naik lori sampah, macam bunga kembang semangkuk je rasanya. perghh... tercapai hasrat!
lagi best, bila ada lagi 3 orang budak praktikal lapor diri kat jabatan yg sama. tarra... miss-sweet-smile. ~ulala... ada geng beb! lagi sorang, senior of mine, miss ~poyoronoss yoyo'oo & lagi sorang plak, miss zuzack merangkap adik schoolmate aku. hahaha... satu permulaan yg unexpected.
minggu 1st kua ikut pemeriksaan premis kedai. macam-macam org jabatan kesihatan kena soal-siasat ngan ~angels mpkb nih. kelakarnya, punya laa eksyen kameng tamau beli nasik kat gerai dapat markah atas pagar, 61% (bawah 60 kena tutup gerai tau), sekali kitorang terbeli nasik kat gerai yg dapat markah 38%. terbisu kejap org jabatan kesihatan tuh. =p
hujung minggu plak, ada gotong royong. punya laa excited nk bergotong royong, skali miss-sweet-smile dapat ayat, tak payah menyapu laa anda... aku lak, duduk bawah khemah ye dik.
siott... so aku ngan miss-sweet-smile wat plan sendirik, jadik ~VVIP buat lawatan kehormat.
tapi kendian merasa aa gak pegang penyapu mpkb. tapi siap bersusul soalan mantap aa, "reti ke menyapu tu..."
ah ding dong tol!
2nd week plak, heh, acara yg ditunggu-tunggu. lori sampah time...! hehe... merasa jadik org glemer. aci lori lalu, ada je tgk semacam kat aku. he... tapi terpaksa diakui laa, aku mmg takde bakat jadik wartawan kehormat aa. kalo ada antara kuncu-kuncu praktikal yg nyaris termuntah dek bau yg bercampur-campur, aku plak nyaris muntah bila lori asik ulang jalan sama. haha... aku mmg alergik laa naik hehape menda bjalan tapi nyet-nyet pastu asik pusing jalan sama, mmg ada harapan nk termuntah laa gamaknya.
pastu gi join pemeriksaan tandas kat guesthouse plak. memandangkan siap awal, so sadin je gtaw pengawas tu, pakcik, nk gi kbmall bley? pakcik pengawas sengeh je... hape lagi, shopim masa ofishour? ah ding dong tol!
minggu ketiga... gotong royong kat pcb. heh, goong royong laa sangat, rasanya goton rayau je lebih... =)

Tiada ulasan: