Sabtu, 9 Oktober 2010

Mad at Wrong Person?

Uff.... dah lama tak kena sound ngan customer cetek akal. Sari dua ni dapat balik.

Makcik sorang tuh, call je trus dia cakap nak cakap ngan supervisor. Uff?? As an agent, tersangat la carik pasal kalo sesuka je nak pass call kat SV. Kalo tak kena jeling, tak sah!

Lepas korek-korek, akhirnya customer tu setakat nak tau caj roaming saja. Tapi memang sukar nak handle beliau, sebab no pon dia tamau kasik. Uff... terpaksa la aku cakap je apa yang patut. Tanya sket aku lak dibantainya tak paham bahasa.

"Cik nak tau caj sms ke caj call neh cik?"

"Eh, you ni tak faham bahasa ke? Takkan la I nak sms je kat sana, mestilah nak call sekali!"


Errkhghhhh.....

Kendian, ada lak sorang akak neh, nak pakai Blackberry,pastuh guna internet, bila kedit kena tolak, boleh pulak dia call dan cakap tak puas hati dengan caj tuh.

Bila aku cek, caj tu memang caj betul. Takde la overcharged ke hape, bila aku explained, katanya dia tak puas hati sebab masa dia beli Blackberry dia tuh dia tak diberitahu kalo browse internet kena caj.

"I tak puas hati la, kenapa nak kena caj, I pakai Blackberry, kenapa nak caj I. I tak peduli, I malas cakap banyak, I nak you hantar case I nak refund."


Motip nak sume free? Tandas awam pon 30 sen sekali masuk sekarang neh tau.

Dan, satu call dari sorang amoi yang ngamuk-ngamuk bila kena caj singgit untuk 2 sms. Bila cek, dia hantar kat nomo antarabangsa, memang la caj singgit sebab international sms memang la 50 sen sekeping.

"I will terminate this no! You know what, I will ask my friend to stop using maxis! I will post this on facebook! You stupid....blah..blah..blahh..~!"

Ufff.... marah-marah agent cam aku apa maknanya kot, habeh-habeh pun ujung bulan aku tetap dapat gaji.

Deme yang gigih call semata-mata meluahkan amarah dan amukan tuh? Kena caj 30 sen seminit lagi ada la... Hati sakit, marah membuak, malah kredit pun luak.

Tapi tak sumer customer macam tuh, yang senteng akal macam di atas tuh ada la segelintir. Sikit je pun. Ramai lagik yang sopan santun dan baik. Maksudnya, orang baik, memang masih ramai atas muka bumi neh.

Boleh ke buat kesimpulan camtuh? Keke..


P/S: First call aku ke customer service maxis 5 tahun dulu, dan aku masih ingat cemana sempoinya agent tuh. Such a sweet thing to recall.

Tiada ulasan: