Khamis, 16 Disember 2010

Bunga Dedap : Siri yang realiti.

Entry Bunga Dedap banyak mendapat viewers. Sama ada yang sekadar tersesat atau teruja dengan apa tuh bunga cantik yang tak upaya memikat.

Andai sebelum nih sumenya hanya la teori, tapi kali ni, bunga dedap hadir dipertontonkan jelas di depan mata.

Bunga dedap. VS. Bunga pucat.

Si Dedap yang cantik, seyes, beliau memang cantik. Kecik molek, rambut hitam bertocang satu, dengan jurai halus tak tersengaja di dahi yang sesekali terkuak akan menzahirkan lagi keayuan di dedap. Senyum yang memang manis, dan selalunya mempesona. Tutur katanya plak, sesuai dengan pekerjaan, tentu la sangat terusun, teratur dan terjaga tatkala menjalankan profesionnya.

Si Pucat pula, bukan la tak cantik. Comel orangnya. Selalu nampak blur dan sesekali innocent dalam kerjanya. Komited, walau sesetengah gemar menafsirkan tu sebagai skema. Bicara si Pucat, seperti jugak si Dedap, sopan, cuma ada masa sedikit gelabah bila masalah kunjung tiba.

Konklusinya, kedua-duanya memang punya kecantikan dan tarikan tersendiri, terpulang dari sudut mana keduanya dinilai.

Uff... mana unsur dedap dan pucatnya???


Baikla, kembali pada topik.

Jujurnya, selaku pemerhati, aku personalnya tak sukakan si Dedap. Sebagai manusia, tak dinafikan, tanggapan pertama adalah kekaguman yang berbunga. Cantik, berbudi bahasa. Cuma, bila makin mengenali si Dedap, rupanya beliau punya satu sikap yang.... uff. Sesuatu yang tak digemari semua perempuan lain.

G.E.D.I.X.

Mengada dan bermanja habesan dengan semua orang terutama lelaki.

Adeh, failed.

Dan umpama drama jugak, berbeza dengan si Pucat, yang boleh je diertikan selaku, jinak merpati. Didekat rapat ditangkap tak dapat.

Si Depa yang cantik, yang mudah hilang kewarasan dek perasaan, dan si Pucat yang comel, yang keras bila rasa diinjak-injak.



P/S: Dari pandangan sisi sorang pemerhati yang gemarkan teori. Sekian.

Tiada ulasan: