Isnin, 22 November 2010

I My Me Mine~

Sesi luahan perasaan.

*******************************************************

1. Penat.

Antara keje seharian, balik hanya mampu tidur dan bangun semula untuk rutin yang sama, takde masa untuk manjakan diri sendiri, hanya punya kesempatan untuk tergelak kekadang; jauh lagi mampu dihadapi dari perlu berdepan ngan perangai dna ulah yang tak terlayan.

Motip pape hal mesti aku yang jadik alas kubur? Masa susah pandai carik aku, reti bukak mulut nak suruh itu ini, bila dah kononnya senang sikit, uff, aku jugak yang salah sebab kononnya tah pape ye?

Nope. Kali ni decision is made by me. The END.


2. Menyampah.

Antara mengadap timbunan sampah, perlu asingkan, asingkan ikut jenis dan spesies, timbang, kemudian longgokkan semula; lagi mudah dilalui dari mata berat menatap pemandangan nan menyakitkan, apatah lagi dah bebuih ala-ala mabuk todi mulut mengulang bicara nan serupa tapi telinga yang mendengar kalah tembok kayu batu dan besi yang tak berotak untuk pahami pape bahasa.


3. Berat.

Apa masalahnya dengan the way of my life? Apa kesahnya as long as semuanya aku tanggung sendiri? Apa perlunya prihatin nan kononnya tuh andai penghujungnya sinis sinikal menyindir tak hengat?

Yo may advice me, but those advice may be accepted, may be not. My choice.



P/S: Uff... bulan ni baru beli berus gigi sebatang. Isk~

Tiada ulasan: