Isnin, 8 November 2010

Tak Bape Paham...

Kadang tak paham. Bila terduduk melutut terhenyak dek cerita merapu hingga semua mata yang memandang hanya merenung dengan pandangan penuh curiga, beriya-iya telinga dipaksa mendengar sesriri lengkap bebel penuh nasihat tah pape kononnya mesti bangun tatkala kita adalah benar. Mesti kukuh saat pundak menampung pelbagai tekanan. Mesti tegak, kerana yang benar itu adalah putih, meski adamasa hampir kelam dek debu penuh tipu.

Tapi, bila masanya untuk aku berdiri, menyuarakan sesuatu yang memangnya benar, sekali lagi dipaksa mendengar cecehan penuh menyakitkan; apa salahnya diam dan menerima?

Uff.

Aku menerima apa adanya walau pahitnya amat, tapi completely salah sebab tak berusaha memisahkan yang benar dan yang salah.

Waktu aku mengangkat wajah dan penuh yakin meletakkan jarak antara yang salah dan benar, juga salah kerana wajarnya aku diam dan tidak bersuara.

Tidak, ini bukan luahan marah. Hanya satu hakikat yang suka atau tidak mesti aku pahamkan sendiri. Sooner or later. Cuma tak mampula kot nak nafikan bahawasanya aku kecewa.



P/S: Dari saya, yang masih belajar tentang sepak terajang dunia.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Children should be seen and not heard

[url=http://www.dsquared-outlet.com]dsquared2[/url]

- shakwandee5ha