Jumaat, 26 Jun 2009

Buntu...



-> gaya poyo 2 member...
+aku baru dapat mesej.

-apa?

+member kita cakap prof nk repot on Tuesday, 3 days from now.

-wat??


terasa nak ternganga bila poses bertanya kabar tetibe disulam ngan berita tak best gini. lagi 3 ari repot kena ada atas meja prof. haiya... alamat jgn tdo laa gamaknya.


tapi, takpela, insya Allah sempat. aku cuma nk cerita apa terjadik sepanjang minggu ni. minggu ke7 ni aka 2nd last week, rasanya bleh kot aku namakan, minggu yg pelbagai. bermula ngan hari 1st ngan compactor, ceramah-ceramah kesedaran tentang kewajaran dan kehidupan yg makin lari dari landasan, mimi yg buat OT, adegan tepuk menepuk, cerita yg mengganggu hampir separuh minggu, mesej2 utk miss jasmine (aka miss sweet smile), dan kemuncaknya bila rabu yg memuntahkan lahar. bersesak-sesak dalam lori, dingin sesejuk panas ais, jumpa bos, amuk sorang member, the happiest day, dan air kelapa.


dan khamis yg sinis.


jumaat? yg penuh konflik.


tapi, buat masa ni, ada satu kepastian yg sedang bergayut ; sume ni satu masa akan jadik kenangan yg tamau aku lupakan. well, bkn sumenya manis dan indah, tapi sape kata kemanisan dan keindahan tu hanya pada kuntum bungan purple yg cantik dan menarik? putih pucat melur, tanjung dan kemboja, rasanya, punyai daya tarikan yg tak kurang hebat ngan haruman yg mmg memikat.


so, sape kata cuma hitam je bergaya? putih, sesekali, sesuai meski dipakai saat menaiki lori pembentungan.


warhgg... aku kena buat air, malam ni kena try taip sebanyak yg boleh. jom!

Tiada ulasan: