Ahad, 7 Jun 2009

Member-member...


Satu saat aku diusul supaya melupakan, mengabaikan, bolayan, & buat bodo. aku jugak dimintak supaya memaafkan, tak marah, tak amik ati, tak trasa & trima je seadanya. aku dicadangkan berlagak biasa, selamba, & anggap laa takde pape.

tapi bila inche ~kacangtanah yg beriya nasihatkan aku supaya gitu gini, bila dia sendirik tertusuk duri dek terusik semalu, tau plak betapa susah nk ~hilangkan ingatan tu. mungkin member aku yg sorang ni terlupa, darah bleh berenti mengalir, luka pun bleh kurang pedihnya, parut pun ada je harapan nk hilang (rajin-rajin la letak bio-oil ye... =p)

bila dah trasa?

minum ais pn bleh je trasa panas. mandi pun bleh rasa rimas. makan nasik pun bleh rasa mamah pasir.

bagi nasihat, cukup best. macam macam petik jari & dapat sume tanpa bukak mulut. dengar nasihat plak banyak level. 1st, dengar nasihat dari miss-know-everything. perghh... rasa cam nk terjun dari tingkat 7. atau, rasa cam nk berkurung dalam ~bilik kecik. pun, rasa nk tgk tb wat tatau apa dia duk bebel. rasa nk carik plaster lekatkan kt mulut dia pun ada gak. 2nd, dengar nasihat dari miss-tooooooo-rasional. "kiter kena anggap ni ujian, ada hikmahnya kat memana... bla3..." kalo wat karangan maunya 4 cawan kopi dr.ismail kena minum nk baca sampai habis. 3rd, miss-philosophy. yg ni ala-ala nk pitam la. beralas-alas bahasa. blum campur ngan bunga-bunga, breathbaby la, daisy la, okid, bla3. 4th, miss-koya-paham. "saya tau... saya paham... saya pun dulu..." erkghhh.... ingat sesi bercerita kisah anda ke? yg kelima lak... miss-try-2-understand. kekadang ok, kkadang mengundang rimas yg tak sikit.

aku paling bingang bila jumpa ngan miss-know-everything. not forgoten miss-toooooooo-rasional. sikit aku tak nafikan, sume apa yg terjadik sume adalah ujian, test & ingatan Tuhan untuk kita. cuma, kekadang, org yg bercakap melihat org yg sedang menanggung beban masalah sebagai org yg nill pasal hakikat ni. (tingat masa F4 aku penah sound sorang classmate pasal being tooooo-rasional ni la... sori ye..)

berbalik pada member ~kacangtanah aku tu. dia pun perlukan ungkapan kata pohon maaf. memang dia bleh berlagak biasa, cam takde pape, tapi tak bleh nk tipu diri sendirik betapa ada rasa seksa menanggung rasa sakit ati tu.

bukan nk pulangkan buah keras ke hape ke, cuma saja, saja nk ajak member aku tu supaya ingat balik apa yg dia katakan. & kalo rajin, cuba letakkan diri pada tempat aku masa dia utarakan pendapat dan pandangan dia. aku cukup berterimakasih atas ke~ambilberatan dia masa tu, masa di mana aku dipandang semacam, rasa semacam. member aku ni plak antara yg nk dengar apa yg aku nk kata. antara yg masih mau jadik member pada masa org lain terpinga-pinga memandang aku. justeru (perkataan peberet aku sejak aku tau maknanya...he), kalo member aku ni terusik dek sesuatu yg mungkin tak disengajakan, aku plak diusik sesuatu yg mungkin disengajakan. (siottt... sebak lak, leceh!)

ketidaksengajaan tu (mungkin tak sengaja...) pun mampu mengharubirukan member aku ni sekejap, apa lak ngan kesengajaan (pun mungkin laa...), nyaris ~penambahan cam aku ni berubah total. dari hijau semata, nyaris aku jadik kameleon yg sukasuka tukar-tukar kaler.

so my fren, memaafkan mmg tak susah. yg susah, nk lupakan sepatah, sebaris, maupun seperenggan kata. well, org kata, tajam mata pedang, mata parang dan mata pisau, bisa lagi lidah nan lembut melentok.

save the earth!


Tiada ulasan: