Isnin, 29 Jun 2009

Awal dalam Akhir


selepas hampir dua bulan aku berjaya jadik luben, tetibe hari ni tah kenapa bara yg kononnya bjaya aku kawal, membahang. sekadar pandang tak punya erti, tapi tatau kenapa trasa bgitu nyeri.
sorang kakak yg tatau kenapa seolah bgitu membenci, walhal penah sekali diungkap kata mau mengingati. memang la, aku sedar, bukan apa yg dikata akan dikota. bukan sume janji layak dipatri. tapi soalan kenapa dan mengapa, yg seminggu dua ni rasanya dalam samar agak jelas puncanya, hari ni menyebabkan beberapa tahun sebelum ni kembali dalam diri. sungguh, sikit aku tak sedar tahun-tahun yg sengaja aku luputkn dari kenangan tu mampu bila-bila masa kembali saat rasa dibalik-balik. jugak, sungguh, aku tamau bebenda yg dah di~dispose tu balik ke sini.
che ~Nab yg ter~ganggu ng mr.PA, terbejat detik mau luahkn kata, aku sikit ada rasa ~frust. kemain aku tertunggu-tggu dialog arini, tup-tup, tersekat. tatau la, personally, aku sukakan kombinasi miss yoyo'oo & mr.~pipit ni.
(apa daa pipit... x paham aku cik kak yg kasi nick ni...)
sambung ayat di atas, pada aku, gabungan 2 tu, nmpk comel & ~pink. x puas mata memandang, x boring otak nk mengusik. dan tatau jugak kenapa, senyum pasti tersimpul saat keduanya tergugap-gagap. semacam sarang tebuan-dicelup dalam bancuhan, kendian dimasukkan dalam minyak panas. kembang, cantik, rangup dan wangi. heh, elaboration utk senyum yg tersimpul. =')
hari yg seolah pjg. sorg kawan yg masih ingin menemani saat aku hampir lepaskan beban lelah. waktu aku hampir hilang daya kawal. a bit suprising, rupanya ada selain ~sweet lady ~brani pertaruhkan hari utk jadi teman detik cenggini. ada rasa tergugah seketika. utk seorang aku, apa yg tjadi arini, meski aku tak bgitu sedar, sebenar adalah satu anugerah.
cuma... apa ini jawapan pada soalan yg sering mendatang?
kiranya aku mmg diberi kesempatan sebegini, sekali lg, aku juga masih tak pasti, apa aku akan mengubah idealogi, demi babak-babak yg blum pasti aku miliki.
aisehmen... tatau la.
cuma, kiranya aku sorang yg ingin dinobatkan teman, jgn sekali kagumi apa yg dilihat umpama kelebihan. dan... klau mungkin, aku tamau benci jdi hadiah terakhir sbuah persahabatan.
sungguhpun benda tu hampir rutin buat aku, tp tatau la, aku masih mgharap ~sumpahan tu akn berakhir. malangnya aku bukan laa mawas yg bleh pulih hny ngan kawen ngan org yg mencintai mawas seadanya.
sumpahan. yg bukan sengaja diberi saja-saja. aku masih dalam proses cuba menerima, meski ada masa cukup payah menahan rasa.
belajar dari pengalaman orang, utk sediakan diri. tp bila kita sendiri terjatuh, saat tu baru tau, apa rasa terjatuh, cemana rasa sakitnya, dan macamana mau bangun semula.
cuma, jgn malu utk bangun. sbb di mana-mana, sentiasa ada ruang buat kita. sama ada mau trus curigai apa yg terbentang, atau mula berhati-hati, dan cuba terima apa dah terjadi bukan satu ilusi.


p/s: buat zuzack, sharing the hurt, is not a fault. buat k.aida, ur words, adamasa semacam hujan masa panas. bila turun, pelangi akan muncul.

** aku feeling sket mlm ni...

save the day...

Tiada ulasan: