Jumaat, 28 Mei 2010

1st Inteview & Dondang Sayang~

Ari ni adalah interview keje pertama aku dapat.

Arini jugak adalah kelas last Project Management yang aku amik kelolaan Prestariang, tapi orang yang call suh gi intebiu tu tak menyempat-nyempat nak gak aku gi intebiu dalam minggu ni.

Katanya, kalo dapat, aku leh stat keje Isnin nanti. Jadik, beliau mintak aku gi je intebiu kul 1730. Aku pon bergegas la balik umah tukar baju skema sume bagai, pakai kasut tutup melecet jari kaki, berlari-lari manja menaiki train ke KL Central.

Sampai je tempat yang dimaksudkan, aku ditanya atas tujuan apakah aku di situ.

Tapi sebaik je aku bgtau aku datang untuk intebiu, terus ahkak penyambut tamu cakap, intebiu sampai 1700 je.

Gigih la pulak berjela-jela aku ekspelen bahawasanya aku memang diminta datang jam itu, siap ngan emel sekalik aku dapat bagitau menda yang sama.

Akhirnya setelah dipandang atas dan bawah dengan pandangan yang pelik dan agak menjengkelkan, maka aku dibenarkan masuk ke ruang menunggu, isi form bagai, serta jawab test apakah.

"You must pass this test then only that you can go for the interview," kata akak penyambut tamu itu dengan penuh keseriusan. Aku angguk-angguk ala burung belatuk.

Usai jawab je aku terus kasik kat akak penyambut tamu, dan menunggu sekali lagik. Jam dah lebih kul 1800. Dalam 15 minit kendian aku dipanggil masuk untuk sesi intebiu.

Dan tetiber aku naik risau.

Aku sangat lapar. Jangan la perut ni......

"You can start by talking about yourself," kata interviewer sambil mula mengisi form apakah tatau la.

"My name is.... bla... bla... bla..."
























KR............UKKKKK.........~!












p/s: Motif la sangat perut nak bunyi tang-tang tu jugak.....:((
Nasib baik la interviewer wat tatau..... mencik...

save the earth...