Khamis, 6 Mei 2010

Sweet Escape~

Kali pertama ke Genting adalah pada malam 31 Ogos tahun lepas, 2009. Bersama hosmet-hosmet yang bak kata dorang, yang sukar ditemui galang gantinya.

Cuma waktu tu hanya meronda memyaksikan keindahan malam dan panorama malam sambutan kemerdekaan julung kali di bulan puasa. Usai menyaksikan pelbagai ulah manusia, rondaan ditamatkan dengan sesi bersahur di Kampung Baru dan sesi merehatkan serta memanjakan kaki di kolam air panas Selayang.

Namun kerana sering digembar-gemburkan dengan keindahan Genting selaku taman tema terunggul di tanah tumpah darah nih, maka semangat untuk ke sana sekali lagi dan mencuba sendiri permainan yang adventure itu kononnya, membuak-buak. Dan, beberapa siri cadangan berkenaan meraikan masa-masa terakhir selaku pelajar aku utarakan pada member-member baik.

Cadangan yang agak diterima pakai. Namun, kita hanya merancang, yang menentukan hanya Tuhan saja. Lalu, kerana beberapa masalah teknikal, rancangan terbatal dengan sendirinya.

Tapi, rancangan ala-ala sweet escape Inche Jamil bersumberkan sini, secara tak tersangka bertukar menjadi sweet escape ke Genting.

Kali pertama mencuba keseronokan dan kegilaan yang sering diperkatakan. Juga bersama hosmet-hosmet yang sama. Hosmet yang sukar dicari galang ganti itu la.

Hosmet yang dah macam unnie-unnie yang telus, lepas, dan bebas. Tapi pada masa yang sama, matured sesuai dengan usia tentunya, cool dengan banyak perkara, serta... hosmet yang rasanya, boleh menerima aku adanya. Heh~ :D

Oh, pengalaman pertama menaiki memenda pelik lagi tah pape di Genting?

Sangkaan yang meleset. Aku pikir roller coaster adalah bahagia, malangnya itu la kemuncak menyebabkan kepala aku berdenyut hampir sejam lamanya.

Space shot. Aku pikir itu akan meninggalkan mimpi ngeri, rupanya agak sedikit manis di situ.

Oh, paddling dalam air, aku agak bijak mengawal pergerakan rupanya walaupun tang parking sedikit tersasar.

Cuba lagi selepas ini?

Mungkin selepas beberapa lama lagi. Sekurang-kurangnya sehingga aku teringin lagi. Yang pasti, buat masa ni, aku masih terkejut kerana tak sangka pulak kejutan menyebabkan kepala aku berdenyut sebegitu rupa.



Pintu masuk...



Space shot~



Dinosour land....



Tarikh nan cun....:D




Sempat berkayuh dalam air....


Akan pergi lagi?

Mungkin perlu berpikir beberapa kali. Andainya pergi lagi, mungkin takkan menaiki roller coaster lagi. Nggg~





save the earth...