Selasa, 28 September 2010

Hangin~

Uh, nak bercerita pasal hangin tetibe boley?

Boley la, dah lama kehilangan idea nak membebel kat sinih.

Bila korang buat sesuatu untuk sesorang, ada ke korang expect orang tu akan buat benda yang sama pada korang? Contohnya, korang temankan dia makan tetiap hari. Adakah sebab korang nak bila sampai masanya dia akan temankan korang?

Maksudnya, bila korang dah buat sesatu menda, korang harapkan balasan yang sejibik camtuh ke?

Apa yang menyebabkan aku aku agak hangin plus emo, bila ada colleagues yang rajin sangat nak tunggu aku habis shift, padahal aku kemain la suruh dorang toksah rerajin tunggu aku, balik je terus. Motif sangat la kan nak bertenggek lagi kat opis walopon keje dah habis, baik cuti-cuti mata jalan-jalan ke apa. Nak jugak tunggu. Yang tak menahan, bila satu hari shift dorang lambat, aku lak awal, dan aku memang la takkan tunggu lama walo seminit setengah kat situ bila dah habeh, boleh plak main paksa-paksa aku tunggu lagi dua jam setengah.

Motif menggunakan ayat aku takleh nak berkorban untuk dorang yang salu tunggu aku?

Huh, bukan satu hari, melarat dua hari aku bengkek. Sampai tak bley nak tengok muka mereka yang berkenaan.

Aku memang tak suka ditunggu, sebab akan menyebabkan aku kelam kelibut. Tapi, aku lagi tak suka menunggu, sebab akan menyebabkan aku hangin, menyampah dan sakit hati. Kerana aku bukan la baik mana, selalunya marah tuh akan dikenang lama baru la boleh hilang. Huh~

Apahal lak nak paksa-paksa orang? Dan aku yang tak berapa nak bijak mana neh apahal lak tunggu jugak?

Berbakul aku bagi alasan, memula nak kena balik cepat, hosmet tunggu nak gi openhouse.

Ala, macam la takde openhouse hari lain, katanya.

Baik la.

Kendian, aku gtau aku memang taknak tunggu, aku penat, aku ngantuk. Aku nak balik tidur je.

Dipatahkan lagi ayat aku.

Sampai la dah bosan maka aku mereka ayat. Aku kena balik, aku lapar, kalo lambat makan nanti aku gastrik. Sakit.

Ala, takkan takleh berkorban untuk dia yang salu tunggu aku?

Baik. Seyes aku bengkek.

Aku tunggu jugak, sebab lepas ni taknak ada ayat-ayat tah pape neh kua. Dan lepas neh, aku umumkan polisi baru. Sesape, sila jangan ngade nak tunggu aku habeh keje. Ngade jugak aku tembak.



P/S: Sekian, mood hangin.

Tiada ulasan: