Ahad, 5 September 2010

Update Laju-laju: Puasa, Raya, & Call

Pejam celik dah tinggal bape ari je puasa tahun neh. Laju sungguh masa berjalan. Selalunya terasa lama jugak bulan puasa neh, tapi tahun ni, tersangat amat la pantas. Apakah kerana bukan lagi bergelar pelajar maka segalanya nampak sangat pelik dan ajaib?

Haha, tatau la.

Tahun ni nampaknya akan balik dengan bas, sebenarnya walopon ni adalah tahun ke-4 puasa kat KL, tapi ni baru kali ke-2 balik kampung naik bas. Tahun sebelum-sebelum ni balik ngan pakcik je. Jadi tahun ni merasa la thrill naik bas, harap-harap tade perkara tak best berlaku cam first time balik ngan bas dulu.

Kali pertama balik dengan bas adalah tahun pertama di UM, masa tuh balik dengan ex-housemates. Masing-masing kelam kabut bila seat tade, main sumbat saja, sampaikan kami berempat masa tu terpisah, dua naik bas lain, lagi dua naik yang lain. Tapi alhamdulillah la 4-4 sampai dengan selamat ke kampung halaman.

Macam tade pape saja nak update sekarang neh, nak kata tade pape perkara menarik, hari-hari ada je memenda kelakar berlaku, tapi mungkin aku dah ketandusan semangat nak menaip lepas seharian mengadap pc. Huh, cam penat sangat keje, haha.

Cakap pasal keje, dekat-dekat nak raya nih tau je la, pape nombor pon akan hadapi masalah rangkaian, celcom ke, dige,maxis ke, apa-apa jela. Jadi pada pengguna sumer, aku dengan ini menyeru pada korang sila la bertabah hati, jangan la marah-marah lepas tu call customer service amuk-amuk. Kerana kitorang tade kuasa trojan nak betulkan sume tuh, isk~!

Pasal cara bercakap ngan tipon neh, lepas sebulan dua jawab call neh, aku dapati, ada beberapa golongan pengguna yang ada adab tersendiri masa call.

Pertama, golongan yang tau menjaga diri masa emosi tengah memuncak.
Kedua, golongan yang telepon semata-mata nak luahkan perasaan amuk-amukan.
Ketiga, golongan yang call sebab kebosanan tade nak buat apa.

Berdasarkan pengalaman aku sendiri, aku boleh handle call amuk-amukan, masih boleh tadah telinga lagi, call gatal-gatalan pon boleh saja walopon adakala rasa nak gigit-gigit telepon, tapi kalo dapat call dari satu golongan neh, aduh.

Pompuan melayu yang cakap omputih dan kerek.

Waa.... boleh tensen tahap giga.

Oh, apa aku buat? Aku layan kan je, kerek sangat aku speaking balik ngan kelajuan maksima sampai dia plak yang kena cakap, "What did u said?"

Dan, aku paling suka call dari East Malaysian. Heh, polite sungguh diorang. Apa saja masalah diorang, diorang akan dengar semua yang aku cakap sampai habis baru la tanya lagi kalau dorang tak paham.

Sepanjang jawab call, hanya ada sorang dua pengguna Sabah Sarawak yang marah-marah. Itu saja.

Baik la, sekian saja update kali ni. Nak kena masak untuk sahur esok, huh~ ^^




P/S: Orang kata bila keje akan nampak beza dengan masa belajar, dan akan rindukan masa belajar. Bila aku keje, tak dinafikan, aku rindukan masa belajar, tapi, spesifiknya aku lebih rindukan masa habis kelas di mana akan lepak dengan kekawan sume. Seyes, adakala rindu sangat sampai aku still rasa aku sekarang hanya keje untuk cuti midsem. ISk~