Jumaat, 17 September 2010

Penat~!

Aduh, penatnya~! Seharian sistem jammed. Langsung tak boleh nak cek apa, sampai rasa cam ala-ala burung nuri, asik cakap perkara yang sama.

"Cik, sistem kami sedang down, boleh hubungi semula dalam masa dua jam?"

Dari kul 0900 sampai cecah 1600. Sejam dua je kot yang boleh keje ngan btol, selebihnya, main cakap je apa yang patut. Nasib la customer baik-baik arini kecuali yang sorang tuh, pakcik business katanya.

Maxis nak bayar ke kerugian dia sebab tak dapat buat call? Tau berapa banyak dia rugi? Maxis tah pape, blah3... aku tahan je tinga sampai la talian putus. Adeh la hai....

Adajugak customer yang kerek cam nak mati.

"Saya nak awak call saya balik. Kenapa saya pulak nak kena call back after 2hours?"

Aduh la kak... kalo la sume customer suh customer service call dorang balik, apa ertinya tu sume kak. Kitorang dibayar gaji untuk jawab panggilan, bukan buat panggilan, unless la panggilan tu putus masa tengah cakap, opkos la kena call balik customer tersebut. Justeru kenapakah akak kerek sangat.....

Banyak-banyak call, aku paling susah hati kalau customer cakap campur aduk bm dengan bi. Sebab aku tak boleh campur aduk, aku kena satu bahasa je. Kalo nak bm, bm dari A to Z, vice versa.

Ni, customer bila call cakap melayu, kemudian bila bagi nomo, dah cakap omputih. Terpaksa la aku jadi burung belatuk, ya cik, saya cik, seterusnya cik.

Teringat satu customer hari tu. Sorang lelaki, lupa dah dari negeri mana, tapi punya la haiii... Memula gigih kot tanya aku boleh cakap melayu ke tak. Aku cakap je boleh. Tapi dia plak asik tukar-tukar, kejap bm kejap bi. Aku lak bukan customer service yang rajin nak menanya adakah dia lebih selesa ngan bm atau bi, aku akan memandai je, kalo aku rasa dia banyak cakap bi aku akan terus tukar bi walopon bi aku atas pagar je.

Yang customer ni lak nak dijadikan cter, aku pasan dia bukan la terer mana pon bi, tapi cam saja lak nak tunjuk pandai ngan aku nak speaking bagai, aku lak tengah mood nak mengacau orang, sadin je aku tukar bahasa aku. Act, isunya kredit dia kena tolak, so aku trus tanya bila kena tolak tu cik.

"Ok Sir, so now your credit has been deducted, is it?"

Terus mamat bajet kacak tuh terdiam, siap terkukup kakap cam ikan kelemasan bila cuba bercakap. Aku lak gigih maintain suara skema sambil menahan gelak. Heh, sudahnya dia letak camtuh je.

Wekeke...

Huh, dah pukul berapa neh, esok aku keje okayyyyy.... *nanes*


P/S: Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin~