Khamis, 30 September 2010

Nak Terminate? Silakan~!

Kadang-kadang, atas tanggapan kononnya mereka adalah besar dan berkuasa, sesetengah golongan cenderung menganggap kuli atau orang bawahan adalah tilam buruk yang boleh dipijak sesuka kaki.

Alkisahnya, sesetengah customer nih suka sangat mengugut. Kononnya nak tukar nombor trus, taknak guna lagik dah nombor dia sekarang sebab banyak sangat songeh maxis neh. Selama ni kalo ada je customer kerek bajet bagus macam aku iyakan je, layankan je kerenah dorang. Tapi tadi aku kemalasan nak melayan, kebetulan pulak tadi memang ada problem sket, so mana bleh cakap lelama ngan customer, kena la short and sweet je.

Nak dijadikan cte, dapat sorang custoer kerek semacam. Dia nak cancelkan service apa tah kat phone dia, jadi cam biasa aku cakap boleh je nak kensel, nak kena verify sket je. Sekali dia buat ayat agak-agak diri bagus.

"Kang dengan nombor-nombor neh sekalik saya kenselkan,"

Dalam erti kata lainnya dia nak beralih telco la. Salunya aku akan cakap, takpe incik, hal ni saya leh setelkan untuk incik.

Tapi sebab malas, maka selamba je aku balas balik.

"Nak kenselkan nombor pon takde masalah incik, terserah."

Tut.

Hah, terus dia letak phone.

Ada aku nak call balik?

Tak. Sebab dia sendiri yang bengang tak tentu pasal.




P/S: Moral of da story, even orang hanya cleaner cuci tandas, tade oarng camtuh, sape la lagi nak cucikan tandas 15 minit sekali. Common sense, kat mana-mana skol pon tade pelajarannya.

Tiada ulasan: