Khamis, 10 Disember 2009

Cat-Women

Kucing adalah sejenis binatang berkaki empat dan berbulu. Selain itu kucing juga merupakan antara makhluk yang sangat sukar untuk dibenci, sama ada seseorang itu memang sukakan kucing, atau tidak begitu menggemari kucing yang adakala bulunya boleh mendatangkan kemudharatan kepada sesetengah manusia.

Bagaimanapun, kucing sebenarnya antara binatang yang unik. Binatang yang ada pertalian darah sedara mara dengan rimau ini, di mana kucing dikategorikan sebagai karnivor, atau maging, kini makan apa saja. Nasik, ikan kembung rebus, ikan bilis, ayam mentah yang tekah disembelih dan dicabut bulu-bulunya, maupun anak ayam yang baru menetas.

Kucing dan wanita pulak, jarang dapat dipisahkan. Meski dalam sejarah penah tercatat betapa penah wujud sorang wanita yang menerima seksaan yang dahsyat di akhirat dek kerana perangainya yang mendera kucing, ironinya wanita adalah golongan yang sangat sukakan kucing.

Beberapa info menarik tentang kucing hasil tinjauan dan kajian aku secara peribadi:

1. Lebih dengar kata dari manusia sendirik

Kucing di rumah aku penah mencecah bilangan puluhan ekor. Gara-gara adik ke2 aku yang sangat-sangat sukakan kucing sejak kecik memandangkan beliau takde adik, jadi kucing memang sangat bermaharajalela di rumah aku.

Malangnya, aku adalah antara makhluk yg tidak bencikan kucing, tapi pada masa yang sam aku tak tahan kucing bermanja-manja menggesel-gesel di kaki aku, akan mendatangkan satu perasaan rimas yang sukar diungkap. Aku jugak tidak boleh menerima kenyataan bila terjaga dari tidur dek kerana seekor kucing sedang berlingkar dengan bahagianya di kaki aku. Justeru, aku telah mengeluarkan ayat penyata berbunyik :
"Kucing, bilik ni tak bley masuk!" Sambil mata merenung tepat mata kucing manakala telunjuk tepat menghala ke pintu bilik aku.

Hasilnya, kucing-kucing di rumah aku memang tak penah masuk bilik aku lelebih lagi bila aku ada dalam bilik. Andaikata ada yang cuba-cuba menjengukkan kepala, dan ternampak aku, lalu aku jegilkan mata, nescaya kucing tersebut akan segera berlenggang kangkung keluar dan tak jadi masuk.

Sedangkan, adik kecik aku yang sekarang merupakan 'musuh' aku tu, walau patratusbelas kali aku cakap, jangan masuk ini bilik, beliau tetap menonong muka tak bersalah ke bilik aku lantas melompat-lompat dengan gaya santai atas tilam aku sampai nak tercabut spring.


2. Pencetus virus gila

Kucing boleh menyebabkan seseorang menjadi 'kureng' di mata manusia lain. Contoh satu situasi. Seorang wanita ini sangat sukakan kucing. Malah beliau sangat sukakan kucing yang jual mahal.

Sedang berjalan-jalan, beliau terjumpa sekor kucing dengan bulu yang gebu tengah landing baik punya atas jalan. Lantas beliau segera menjadi sangat bahagia dan menegur kucing tersebut. Sebaliknya, kucing tersebut berlagak sedikit dengan menggerakkan ekor, menguap malas dan menjeling. Wanita ini segera bercekak pinggang dan berkata:
"Heh! Eksyen ko ye! Apa, ingat ko comelllll sangattt??"
Tanpa mempedulikan orang ramai yang sedang memerhatikan beliau.

:p

3. Makhluk yang mencederakan

Kucing gila cenderung mencederakan seseorang. Apatah lagi apabila ia diganggu sebelum itu. Kisah ini akan diceritakan dengan lebih lanjut dalam entry akan datang.












p/s: Ada sorang membe aku giler sayang kucing, tandatangan dia pun bentuk kucing... gigih berusaha mencipta tandatangan tersebut.... ;P


save the earth...