Rabu, 23 Disember 2009

Robot Cinta: Seumur Hayat....

Sebuah robot yang dicipta untuk mencintai tuannya. Dicipta mengikut kehendak, kemahuan dan keinginan yang diimpikan tuannya.
Nak yang macamana, mata bulat, hidung terletak, pipi pauh dilayang, telinga capang. Ketinggian berapa, 180cm? 190cm? Ala-ala cecah syiling pun boleh.
Nak attitude yang macamana, setia yang amat, kuat, pandai memasak, sentiasa melindungi, selalu escort pegi balik keje dan ke mana-mana, pandai masak, super supportive, apa saja.

Manakala suis untuk menghidupkan fungsi robot cinta ni sangatlah senang. Hanya satu ciuman dan robot akan bukak mata setrusnya melafazkan ayat yang pertama, "Hello Girlfriend!"

Robot ni boleh melakukan apa saja mengikut yang telah diprogramkan, seperti mengucapkan kata-kata AI SHI TE RU 114 kali setiap hari, membawa sepanduk AKU CINTA PADAMU sepanjang masa, melekatkan kertas bertulis I LOVE YOU di dadanya sepanjang hari, dan beberapa perkara yang tidak mungkin akan dilakukan oleh seorang lelaki normal yang menganggap dirinya macho. =))

(Apakah perlu bebenda nih? Haha..)

Seterusnya, robot ni akan sentiasa menyelamatkan buah hatinya, melindungi dari gangguan lelaki-lelaki mana yang cuba mengacau dan seumpama dengannya.

Malangnya, oleh kerana terlalu mencintai tuannya, robot ni telah tiba-tiba mempunyai perasaan. Sehingga akhirnya apabila tuannya dalam dilema nak memilih robot atau manusia sejati, robot ni telah memilih untuk dimusnahkan supaya tuannya tak perlu pepening nak meilih dan tak perlu mengharungi satu kehidupan penuh kepelikan dan penipuan sekiranya tuannya memilih sang robot.

Ini kerana, robot itu sedar bahawasanya ia tak boleh tua bersama-sama tuannya, tak boleh mati sama seperti tuannya, dan tak boleh membina keluarga. Justeru, adalah lebih baik dia dimusnahkan saja untuk kebahagiaan tuannya jugak.

Tamat.

Perghhh.... segan nak kata, tapi, ni la kali pertama aku termenanes.... heh! Hilang segala macho!

Mencik.. mencik! Penangan Zettai Kerashi... Heheh...






P/S: Aku sangat fail bila tang membuat sinopsis..... erkhhhh...:(




save the earth...