Selasa, 29 Disember 2009

Selepas 2

*Ini adalah entry belajar memandangkan aku baru saje memulakan kuliah. Wakaka...

Kali terakhir kami sekumpulan adalah pada Sem 1 2008/2009. Dan sejarah menyaksikan betapa getir detik-detik terakhir semester itu untuk menyudahkan eseimen yang super banyak.

Menjelang sem 2 sesi yang sama, aku adalah satu-satu di antara yang banyak dan ramai. Umpama sesatunya IES dalam beberapa SES. Dan sebarang pertemuan tidak lagi wujud sama ada sengaja atau tak disengajakan ketidakpertemuan itu.

Sesi baru. Sesi pembetukan kumpulan yang agak menyeronokkan. Dan sepanjang penghujung sem 1 2008/2009 hinggalah separuh hari ini, yang mentemalikan kami hanyalah kerling hujung mata, dan seterusnya menerusi orang lain.

Rasanya mereka bukanlah antara SR di sini, tapi tetap jugak aku nak mengambil kesempatan ni untuk membuat sedikit penjelasan ringkas dan padat.

13 cosmate termasuk aku, umpama Super Junior... Sorry-sorry-sorry...mika-mika-mika....

Erk.. sedikit iklan lagu SuJu pulak termasuk secara tidak sengaja. Maaf, aku ulang.

13 cosmate termasuk aku, aku gembira bekerjasama dengan semuanya, tanpa ada pengecualian sorang pun. Walaupun penah antara 13 ni kadang sekadar saling tersenyum paksa, hanya menyapa sekadar melepas batuk di tangga, tapi hakikatnya, itulah kehidupan.

Sekali lagi. Aku boleh menerima semuanya, dan sikit tak aku simpan rasa ralat mahupun seumpama dengannya. Mungkin, penah ada lakaran kurang cantik dalam jalinan beberapa semester ni, tapi bak kata Maikel Shumarker, let bygones be bygones. Kita mestilah terus merempit hingga mati tersepit. Erk, maksud aku, kita mestilah meneruskan plot hidup tanpa terlalu memandang ke belakang.

Heh, tak sangka, kami sekumpulan lagi. Di semester terakhir. Mungkin ke request sedang diproses? ;P






p/s: Perlukah aku menyanyi dan menari kerana ex-leader IWM telah mencapai impian beliau untu sekumpulan dengan noona yang diminatinya? Aku la mandai, kalo dia bleh sekumpulan dengan noona itu, aku akan nyanyi sebaris lagu peberet aku lengkap dengan dance stepnya sekalik. Adakah aku dimakan sumpah??? Aigoooo....


save the earth...