Isnin, 28 Disember 2009

Simple & Sweet

Hari pertama di semester terakhir. (Heh! nak jugak mention sem last tuh! Haha...)

Salah sorang member kitorang bebudak spas blom datang kelas walopon sebenarnya kelas memang dah start hari ni. Sama ada beliau memang ada di KL sekarang dan hanya tak masuk kelas, atau belum kembali dari kampung halaman, tak dapat la aku nak pastikan.

Walaupun salah sorang member kitorang ni ada bercerita pasal dia tadi, tapi dek kerana terlalu ramai yang mengerumun, jadi aku duduk jauh-jauh tadah telinga sikit-sikit jela.

Dari jauh aku nampak la gambar-gambar yang diambik oleh member kitorang yang tengah berpanglipurlara tuh... Gambar-gambar masa majlis kawin di belah lelaki.

Heh, member kitorang yang tak masuk kelas tu baru je bergelar raja sehari tak sampai pun 2 minggu. Jadi gambar-gambar yang ditunjukkan oleh member kitorang yang pegi tuh la yang dikerumuni bebudak yang lain.

Dalam jauh-jauh terjengket-jengket sempat jugak aku tengok sekeping gambar tu. Sangat simple. Merpelai nan sepasang yang sesama cekeding setiang (heheh...) tuh, berdiri sebelah menyebelah je, sedondon berpakaian biru.

Yang lelaki tu, adala jugak rupa pengantin, dengan lengkap bertanjak bersampin. Tapi member kitorang budak SPAS merangkap pengantin perempuannya, selumber berbaju kurung, dengan bertudung labuh beliau. Takde selendang melilit bagai, kain-kain net bertampal bagai.

Very simple. Betul-betul macam beliau bila-bila masa dan di mana-mana. Baju masa majlis rumah lelaki tu silap-silap beliau pakai pegi kelas nanti. =)

Walaupun tukang cerita duk bising cakap pengantin sempoi takde nak wat aksi 18sx dan seumpama dengannya, tapi aku rasa nak tersenyum sampai ke telinga je. Sebab bebelan tukang cerita membayangkan betapa beliau jeles tahap jingga sebab dia blom kawen. Kekeke....

Nak upload gambar kawen takde ngan aku sekarang, mungkin kalau rajin aku mintak ngan tukang cerita tuh. Kalo tak rajin, tengok jela kad kawen. Hehe...




kad kawen...


p/s: Aku simpan lama la kot kad ni sebab ni kad pertama aku dapat dari kawan, walopun hanya cosmate. Haha... yang kawn-kawan lama sume kawen tak jemput, alasan sebab malu doram kawen awal.... hadesss..



save the earth...