Selasa, 22 Jun 2010

Meroyan....~!!

*notatangan* Semata-mata meroyan~


Seyes aku sangat tak senang duduk lepas baca ni kat METRO hari ni.... *nanes-nanes*


Pas masuk konsert Beast
Oleh Norhadiani Baharom

2010/06/22

KUMPULAN muzik Korea terkenal, Beast, yang diterajui enam remaja, kini menjadi ikon kepada generasi muda di negara itu. Mereka terdiri daripada Doojoon Yoon, Hyunseung Jang, Joonhyung Yong, Yosub Yang, Kikwang Lee (AJ) dan Dongwoon Son.
Beast ditubuhkan pada Oktober 2009 oleh Cube Entertainment dan kehadiran kumpulan itu mula mendapat perhatian penggiat industri muzik serta penyiaran Korea. Kumpulan itu hadir dalam industri seni negara itu atas usaha Simon Hong iaitu orang sama yang bertanggungjawab memperkenalkan Rain, Wondergirls dan 4Minute di pentas dunia.


Ketika MTV Korea melancarkan program realiti Beast sebelum album pertama mereka dipasarkan, ramai teruja dan ingin menjadi seperti kumpulan ini. Bertitik-tolak daripada pendedahan itulah, Beast diangkat sebagai ikon remaja.


Kisah kehebatan kumpulan ini akhirnya menular ke negara ini dan desas-desus mengatakan Beast akan bertandang ke sini menyebabkan ramai peminat tertipu dengan helah penganjur yang menjual tiket palsu.


Oleh itu, Universal Music Malaysia mengambil keputusan mengadakan Vote Just for Beast bagi mendapatkan sekurang-kurangnya 5,000 sokongan peminat, sekali gus memperoleh kelulusan untuk membolehkan kumpulan berkenaan mengadakan persembahan di sini.


Namun, apa yang mengejutkan, tiga hari sebelum undian itu berakhir, jumlahnya meningkat kepada 8,000 pengundi. Menyedari kumpulan itu mempunyai ramai peminat di negara ini, Cube Entertainment akhirnya memutuskan untuk menyenaraikan nama Malaysia sebagai salah satu lokasi jelajah mereka di Asia.


Beast juga menyatakan kesediaan untuk bertemu pihak media dari semua negara terpilih iaitu Taiwan, Malaysia, Singapura, Filipina, Hong Kong dan Thailand bagi berkongsi perkembangan kerjaya serta kejayaan mereka.


Mereka akan menjalankan promosi di Kuala Lumpur bermula 26 hingga 28 Jun ini. Selain persembahan showcase yang besar, Beast juga terikat dengan sesi tanda tangan bersama peminat. Pada Jun lalu, prajualan pembungkusan semula album Beast yang turut disertakan edisi istimewa CD Beast termasuk satu pas percuma konsert terjual melebihi 1,000 unit pada hari pertama.


Sambutan luar biasa yang diberikan juga membuatkan Universal Music mengubah fikiran mereka dan menukar lokasi persembahan pada satu tempat yang lebih besar iaitu KL Live Centre, Jalan Sultan Ismail.


Sebanyak enam lagu akan disampaikan mereka, malah, Beast adalah kumpulan Korea pertama yang membuat persembahan di negara ini.


Bagi mereka yang berminat menonton konsert itu, mereka hanya perlu membeli album Beast, 'repackaged' di semua cawangan Speedy untuk mendapatkan pas masuk. Resit pembelian CD harus disimpan bagi menebus pas yang hanya dikeluarkan pada acara konsert nanti. Selain konsert yang berlangsung 26 Jun, jam 7 malam di KL Live Centre, Beast juga terbabit dengan sesi autograf bersama peminat pada 27 Jun, jam 5 petang di FCUK Entrance, 1 Utama, Petaling Jaya.



credit METRO


Actually, aku dah beli pon album versi Asia untuk fan signing tu.. Walopon tatau bagaimana peluang aku nanti.. haha..

Dah lama tak menggiler sukakan retis camneh, last melagha camni kira-kira 7 tahun dulu. Dah tua rupanya sayer.....wehehe..




aku tempah gak batch neh....;p



Beast/B2ST...



Lagi....


p/s: Bagaimanapon METRO dah tersalah info bila Beast dikatakan grup Korea first perform kat Mesia yer... sebab baru je Mac ari tu Super Junior, a group of 13 members, dah perform ngan gahnya kat sini yer...

save the earth...