Jumaat, 2 Julai 2010

CSP : My First Day~officially..

First day bebetul keje - jawab call dan key in maklumat sume dalam sistem dalam satu masa. Wahhhhh.... satu hari suntuk aku menggigil.

Punya la banyak salah buat, key in sesetengah menda tu sampai dua kali, sebelum put customer on hold cakap omputih, dah jawab balik telupa, bantai cakap melayu.

Kena tegur ngan teamleader sebab lembab, sampai ada satu customer call balik pon aku lom masukkan data dia.

Telupa nak break sebab terlampau risau.

Salah sangka ada drop call walhal aku yang lupa tekan headset masa jawab call. Kena stay dekat 2 jam lepas habeh shift sebab blom siap masukkan maklumat dalam sistem.

Dan da most memorable thing arini, di kalangan kekawan satu batch, aku paling awal masuk shift, dan aku paling lambat balik.... Sah aku memang slow arinih.

Tapi, dalam nebes risau segala, ada jugak yang membantu melegakan. Sekurang-kurangnya ad satu call tu, happy sebab aku dapat tolong dia, sedangkan sebelum ni dia dah call tapi berhadapan ngan beberapa masalah.

Dan ada satu call lagi, yang call tu Melayu, tapi dia speaking berabuk punya... aku lak terkukupkakap cam ikan siakap tak dapat air.. Aduhh.. Tapi, dia bagi rate yang menyelamatkan aku, sekali ngan komen yang sangat membina. Katanya aku kena lebih polite dalam berbahasa.

Seyes, aku akan try.

Cuma, tadi aku tak sempat call balik sorang customer, sebab aku tatau macamana nak buat call.... Frust tol.

Tapi, pape hal pon, my 1st day. Haha... esok nak kena lagi bersedia.




P/S: Masih menunggu kontrak...

save the earth...