Isnin, 19 Julai 2010

Test Call

Hoh, hari yang agak santai. Bila call masuk tak berenti-renti, bising sebab tangan berselirat menekan keybod, bila call masuk jarang-jarang macam hari ni pon bising jugak sebab dah bosan tangan asyik santai sesaja.

Oh, hari tu salah sorang mr TL ada buat test call, nak dijadikkan cte, aku plak yang terkena call tuh.

Test call neh kiranya TL akan call, sebab nak test dengar cara agent jawab call, ikut prosedur ke tak. Nak dijadikan hal, yang buat testcall tu plak, mr TL yang agak suka memain. Jadi, sebelum call, beliau siap berdiri lepas tu buat announcement bahawasanya beliau nak buat test call.

Aku buat tatau je, apa aku pedulik, bukan aku yang kena, kononnya la.

Sekali, aku yang terkena. Masa tu jugak boleh pulak aku cam suara TL tuh. Apalagi, tetibe aku menggigil ala-ala demam kepialu. Sweating ngan tetibe, menggigil antara nak pikir apa kena cakap, apa nak ditaip, dan mengawal tawa yang nak meledak.

Soklan senang saja, beliau hanya nak tau kadar panggilan ke Zimbabwe.

Huh, dengar nama negara saja aku dah cuak.

Tambah plak di hujung panggilan beliau menanyakan nama aku diikuti soalan berikut.

Are you married?

Terkayu sekejap sebelum menjawab dengan kunun-kunun pro mengatakan aku hanya boleh assist sekiranya soalan berkaitan nombor telepon beliau.

Yes, I know, but, I'm asking, are you married?

Sekali lagi, sambil mengesat peluh yang mencurah-curah nada suara cuba aku kawal sepenuhnya.

Akhirnya panggilan tamat.

Dan-dan tu jugak mr TL berdiri dan menjerit nama aku. Bila aku memandang beliau dengan wajah nan masih lesi, beliau segera bertanya.

Are you married?

Hish, nasib baik la beliau adalah mr TL, andai beliau adalah kawan-kawan aku, harus aku offer pelangkung tiga pat das.

Tak pasal-pasal jadi bahan gelak ketawa. Walhal aku boleh entertain call macam dengan baik sebelum ni, cuma kerana aku tahu yang call tu adalah mr TL, maka secara otomatik kepala jadik beku dan tangan pon menggigil tak menentu. Huh~

Hoh~ tengah berpikir, nak ambik cuti bagaimanakah masa raya nanti? Balik malam raya lepas tu masuk keje pada raya ke3, atau balik satu hari sebelum raya lepas tu balik Kl semula pada raya ke2?

Aku bleh apply cuti 3 hari saja, 8 jam balik, 8 jam datang balik. Mana lebih penting, malam raya berada di rumah, atau, raya kedua masih di rumah?