Rabu, 24 Februari 2010

Dalja Spring & Cacing

Kisah sorang andartu (anak dara tua) atau andalusia (anak dara lanjut usia, Oh Dalja, yang berusia 33 tahun, mempunyai pekerjaan tetap dan memiliki taraf kehidupan yang stabil. Namun beliau adalah sorang yang masih mencari-cari kebahagiaan dan cinta. Jatuh hati pada sorang lelaki yang memiliki ciri-ciri idaman beliau; hensem, kaya, kedudukan stabil, namun hanya setelah beliau menyatakan bahawa beliau tertarik pada lelaki ini, baru diketahui rupanya lelaki tersebut telah beristeri.

Pun begitu, hakikatnya, lelaki tersebut sedang dalam proses penceraian dengan isterinya dan tinggal berasingan sejak 2 tahun yang lalu.

Isteri lelaki tersebut malangnya seorang yang psiko dan telah melakukan beberapa serangan psikologi terhadap Dalja, yang mana setelah beberapa babak Dalja secara tak sengaja telah terlibat dengan seorang lelaki yang kemudiannya menjadi fake boyfriend beliau dengan bayaran tertentu dan syarat tertentu. Antara syarat tersebut termasuklah sekiranya salah seorang dari mereka jatuh hati pada salah seorang, kontrak selaku pasangan kekasih akan terbatal secara automatik.

Bagaimanapun, selepas date demi date dan sesi meluahkan perasaan dan sebagainya, Oh Dalja dan fake boyfriendnya yang 6 tahun lebih muda dari beliau telah sama-sama suka antara satu sama lain seterusnya terbatallah kontrak mereka.

Menariknya cerita ni dari cerita lain, fake boyfriend Dalja dengan yakinnya membatalkan kontrak mereka secara sah dan berterus terang untuk memikat Oh Dalja. Pada masa yang sama, lelaki yang telah beristeri tadi juga turut jatuh hati pada Oh Dalja serta telah berjaya menguruskan penceraiannya.

Heh~! Dah jadik sinopsis sepanjang alam dah~!

Aku biasanya selalu suka pada second hero, cuma kali ni aku tatau sama ada fake boyfriend Oh Dalja ni 1st hero atau 2nd hero, tapi aku mewar-warkan bahawasanya aku suka watak ini. Wakaka...

Untuk kali pertama aku bertanya pada pakcik Google dengan segera setelah tamat menonton episod malam ni. Dan hasilnya....



Lee Min Ki... sorang model, pelakon dan seterusnya baru saja debut selaku sorang penyanyi pada Ogos tahun lepas.

Berusia 25 tahun, sebaya Arjuna. Tapi tentu lah Lee Min Ki jauh lebih comel dari Arjuna. Hehe... Tapi apakah kecomelan ini natural sejak lahir atau telah diubah di sana sini under knife, kurang usul periksa pulak. Tapi apalah nak diharap dari artis dari Korea pasal ni kan.

Ok, esok pagi ada test, aku dah study sepantas kilat, jadi harap boleh jawab esok. =)




p/s: Kepada Pija, bertabahlah~! 33-year-old Dalja tak penah putus asa dan masih terus mengejar mimpi untuk berumahtangga dengan jejaka idaman beliau, justeru, selaku 23-year-old Pija, kena terus jugak kukuh, utuh, dan gigih~! Percaya la, Pija akan setia ditunggu~! Erk.. maksudnya... projek Pija akan berjalan lancar dengan cacing-cacing yang sehat dan bahagia...~! ;p



save the earth..