Rabu, 23 September 2009

Hari Lebaran **XPDC Raya

alhamdulillah... akhirnya berjaya jugak meneruskan xpdc raya yang dah dirancang bulan puasa hari tu. walopun hanya disertai aku dan miss yoyo'oo serta 'tunang'nya saja, still ok la daripada kensel trus.

miss jasmine selaku mastermind jugak x dapat nak join memandangkan terdapat beberapa halangan yang tak dapat dielakkan, begitu jugak mimie dan zuzack yang terpaksa berdepan ngan beberapa rintangan.

tapi kira puas hati la dapat ke rumah miss jasmine, kendian ke pasir mas rumah along (member miss yoyo'oo), pastu ke rumah inche pipit, ke teratak zuzak dan persinggahan terakhir adalah rumah aku sendirik sebelum miss yoyo'oo kembali ke kediaman beliau.

yang agak kelakar, bila je miss yoyo'oo sampai ke rumah aku pagi tadi, terkedu seketika melihatkan outfit masing-masing yang bukan saja berkongsi warna, tapi nadanya amat sama. malah, bila tiba di rumah miss jasmine, beliau juga mengenakan pilihan kaler yang serupa. heh, sehati sejiwa barangkali.

saat memohon diri, abang miss jasmine sempat memberi peta ringkas untuk mengelakkan jammed di roundabout p.mas yang sangat femes dengan kebejatan jalan raya di musim perayaan cenggini.

"jem-jem gini bahaya kalau x de roti..."
oceh miss yoyo'oo dengan bahasa basah santai sambil melangkah masuk ke dalam kereta.

roti? aku sempat mengerutkan dahi sebelum kekata tersebut disambut abang miss jasmine.

"aa, memang la, kena bawak roti, jem dah ada."
juga dalam bahasa basah yang santai sambil senyum bergayutan.

aku terpaksa senyum panjang bila maksudnya aku paham.

perjalanan diteruskan ke p.mas sebelum singgah di wakaf che yeh dan kemudiannya ke rumah zuzack.

terpecahkan balang beskut di pasir mas (macam dalam rancangan TV3...), minum dan habiskan kueh di wakaf che yeh, makan mee goreng di rumah zuzack.

terakhir, ke rumah aku.

cumanya, xkan ada sebarang gambar sebab zuzack awal-awal tamau bergambar.

"dah banyak amik gambar masa kita praktikal ari tu..."

alasan beliau.













save the earth...

Tiada ulasan: