Isnin, 7 September 2009

Terkenang sesuatu

sesuatu yg dah lama berlegar dalam pikiran ; rumah sewa dan kehidupan. tumpang gumbira rasanya membaca entry-entry cik sarah ngan cik hasni yg sedang menikmati alam honeymoon di rumah sewa.

masak memasak, balik sesama, makan sesama, dan banyak yg dibuat bersama. membaca tulisan doram, x dapat tidak mengembalikan ingatan pada kisah yg sama yang penah aku lalui kira-kira setahun nan dulu. hehe...

(malam ni aku melankolik sket!)

daa.... aku pun ada kisah yg sama gak.

satu masa dulu, aku jugak x sabar nak balik ke rumah, walopun ada msa terpaksa bersesak-sesak dalam bas, ketinggalan bas, tapi dek hati yg penuh ngan kebahagiaan (perghhh...) sumenya x menyusahkan sikit pun.

balik, sesama masak, try masakan lelain org, dan yg paling best, aku blaja banyak resepi baru. tapi memandangkan aku ni mmg spesis x makan dedaun, jadi agak sering la aku terkena leteran sila makan daun-daun ini dan itu. tapi cam biasa la, x penah ada sape leh wat aku wat somtin yg aku x suka whoever the person is. hahakkk...

antara yang aku masih ingt sampai sekarang, ikan cencaru sumbat. pergh... mmg terangkat habis la.

bila aku yg masak, redha jela org lain sbb aku kononnya nk variasikan hidangan, tapi selalu jadik hidangan yg pelik buat org lain. hehe... maklum la, aku mmg budak baru belaja, kalo salah tolong ajarkan....

ada satu rasa keseronokan dan ketenangan yg tak terungkap bila apa yg aku masak dimakan. heh, rasa bahagia habis la!

bila aku kat sini plak, aku mmg tersangat amat la jarang masak. bulan puasa ni ada sekali je baru aku masak, kangkung goreng iaitu sesatu spesis daun yg aku makan, haha. aku masak tu pun sbb kak azie cuti, dia borink & dia nak masak nasi goreng. so dia suh aku goreng kangkung, kalo x rasanya aku x masak langsung kot. haha...

sebelum ni plak, aku biasanya masak (yg time jarang2 amat masak tu la) bila nobody's home & aku tersangat malas nk turun beli makanan serta aku x keluar hari tu. so aku masak la. haha...

penah skali, aku tgh makan nasik yg aku gorem, tetibe kak fara (sekarang kak fara dah x de kat umah dia, dia dah kua sbb dia kawin..) balik, tanya kat mana aku beli nasik tu. aku ngan sesegan lututnya cakap :

"saya buat tadi..."

sambil gigit sudu.

kak fara trus buat muka terkejut.

"awak masak...???!"

heh! malu cam siput sedut rasa nk sorok kepala bawah meja jepun je. nada sindir tu....... huhu.

adeh! lalut sal nasik goreng lak.... tamau tulis dah....



p/s: andaikata ada satu permintaan yg aku boleh buat, aku harap, hanya aku yg perlu mengalami apa yg telah berlaku. semoga sarah & mamek trus bahagia happily ever after.....



***KTANGGG...!!! wei!!! ingat skrip drama minggu ini ke woitt???!!!!



save the earth...

1 ulasan:

hasni berkata...

huhu
woi
jgn sedey2 majid
hadapi hari2 y mendatang dengan ceria ok!!
silala dtg umah kmi berbuka puasa bersama
ikhlas ni