Khamis, 19 November 2009

Hari Esok

Selepas pukul 1030 esok aku akan merdeka buat sementara waktu dari kekangan study. Sekejap jela sebab 23 November dah kena daftar subjek balik, dan sila jangan lupa wahai cik adik manis yang tengah menaip dikelilingi timbunan nota-nota, anda masih mempunyai hutang yang mesti dijelaskan.

Ya... aku kena jumpa supervisor aku dan bagitau bahawasanya aku sudah membuat keputusan untuk lebih menyayangi alma materku itu justeru aku memilih untuk memikul biawak hidup... maksud aku, untuk memikul risiko kemungkinan aku akan stay dia menara gading yang gah di mata Malaysia ni (erkk.... ayat sedikit eksen di situ) untuk satu semester atau lebih.

Malangnya, itu la keberanian yang belum aku ada sepenuhnya. Takut kena marah, takut nak bagi penjelasan, takut nak berdepan ngan seribu satu kritikan dan cemuhan, takut memalukan semua budak spas sgpi semata-mata kerana kepengecutan aku yang sorang...

Akhirnya aku berjaya jugak meluahkan apa yang selama ni terpaksa la aku pendam kekononnya. Aku akan berhenti.

Walaupun masa agak singkat untuk aku lakukan beberapa back up plan, tapi selagi ada masa selagi tu akan aku cuba. Hahaha... semangat Ledo nampaknya di situ...

Ada je masa yang sepatutnya aku sempat jumpa penyelaras projek, supervisor aku, atau penyelaras tinjauan alam sekitar, cuma aku sengaja beralasankan tamau ganggu mood exam, aku sadin je biarkan masa berlalu cenggitu je.

Semakin penakut nak berdepan ngan risiko la aku ni. Tak sweet langsung perangai.




p/s: sepatutnya ni cuma masuk kat DNO... tapi tah kenapa memgada lak aku publish kat sini... tarappappa la.... hahaha....