Ahad, 8 November 2009

Terkejutkan beliau...

memberikan kejutan kepada seseorang dan beliau terkejut dengan apa yang disediakan, adalah antara yang menyeronokkan. manakala kerja-kerja mengatur kejutan pula, adalah perkara yang kadangkala menyukarkan kerana bukan semua yang dirancang akan mendatangkan pulangan yang dibayangkan. tapi bila dah jadik, heh, tu la keseronokan!

hari ini besday salah sorang hosmet aku. kebetulan besday beliau jatuh pada hari minggu, dan kitorang sumer telah berkeinginan untuk memberikan sedikit elemen kejutan kepada beliau dengan mengadakan sedikit sambutan mini.

pepagi lagi pegi pinjam helmet member aku yang baru bangun tidur, (rasa berdosa betul kacau orang tengah tidur dengan amannya) kemudian ke pantai dalam beli barang-barang dan bahan-bahan untuk dimasak. lepas siap-siap sume, aku ngan kb kua dan ke blok sebelah. sementara tu tetamu jemputan merangkap kawan forum kitorang dah pun sampai.

beralasankan nak jumpa kawan, beli sumtin dan segala macam alasan, kitorang berdua turun. jumpa tetamu jemputan dan ambik kek yang sengaja ditumpangkan di rumah kawan kb.

di rumah nc dan yang lain menghidangkan makanan siap-siap. kami kat luar plak, konon tertinggal kunci rumah, sengaja suruh besdaygurl bukakkan pintu. sengaja tekan bell patbelas kali sampai besdaygurl dah bising-bising dari dalam.

di luar, berdiri di depan pintu tetamu jemputan menatang sebijik kek tepat depan muka pintu. beberapa detik, pintu dibukak dan sebelum sempat besdaygurl jadik maknenek kat kitorang yang terlupa bawak kunci ni, kitorang terus menjerit...

"Happy Birthday...!!!"

dan beliau tumpang menjerit sama, terjeritkan nama tetamu jemputan....


Hepi besday unni..... semuga sentiasa hepi, gembira, bahagia dan sentiasa dilimpahi rahmatNya.
ni adalah orang yang membuktikan, umur sekadar angka, dan takdir bukan untuk disesali. serius telah mengubah sudut pandangan aku tentang sesuatu..... ;P


ni plak semasa proses memasak. bahan-bahan untuk memasak sup sayur. serius sedap. memang tukang masaknya dah lulus with flying kaler untuk disunting sebagai isteri mithali..... tukang masaknya ofkos la bukan aku. ;P


ayam masak kicap.... manis sket untuk sorang kelantanese macam aku yang tak dilatih makan lauk-lauk ala-ala manis. tapi , memandangkan aku adalah orang kampung yang bertekak selera kampung, jadi aku belasah je, dah tetap sedap di tekak aku. buktinya aku telah menghabiskan ketul-ketul ayam yang agak berlebihan dari orang lain.. ;P





p/s: pengkomen-pengkomen yang konon-konon (;P) nak suh tuanpunyablog tulis pasal anda, silala bagi nama penuh, alamat, jantina, ciri-ciri dan seangkatan dengannya di emel tuanpunyablog ye.....

*disquskomen terpaksa dinyahgunakan kerana beberapa masalah...... ;(











save the earth...