Isnin, 30 November 2009

Nescafe 3 in 1





Minuman paling best in town.

Bancuhan paling terangkat. Bahan-bahannya:

1. Satu pek 3 in 1 Nescafe
2. 1 mug saiz sederhana
3. 1 sudu
4. Air panas 80-100 darjah celsius

Cara-cara membancuh:

1. Masukkan satu pek 3 in 1 Nescafe dalam mug.
2. Masukkan air mendidih memenuhi tiga per empat ruang dalam mug.
3. Kacau menggunakan sudu. AMARAN: Jangan sesekali mengacau menggunakan plastik pek 3 in 1 Nescafe kerana suhu panas memungkinkan pembebasan bahan kimia merbahaya yang mungkin terkandung di dalam plastik tersebut.
4. Nescafe sedia diminum.

TIPS: Untuk lebih sedap, masukkan 2 pek 3 in 1 Nescafe dalam satu mug dan penuhkan mug dengan air panas.

Peberet aku nih! Tapi 3 in 1 Nescafe Nestle jela, kalo brand lain slow sket la. Aku cuma tahu minum yang 3 in 1 je, kalau yang kena berbancuh bagai, serius aku tak reti. Ada je yang tak kena kalau bancuh. Cuma setahun lepas aku dah belajar cara buat nescafe ais yang sangat seronok diminum. Hehe...

Tetapi kerana mitos yang mengatakan kafein tak baik untuk pelajar, maka aku telah dihalang meminum nescafe sehinggalah setelah selesai menduduki SPM. Tragis btol.

Habis SPM, aku pulun nescafe hari-hari.

Tapi sekarang aku dah agak kurang minum nescafe. Sekarang addict ngan minuman yogurt plak, tapi stoberi jela. Hehe...




p/s: Tetibe terkenang nescafe bila adik aku yang kecik tu sebok nak minum nescafe. Baru 2 tahun mengada!

save the earth...