Sabtu, 14 November 2009

Sphere

Beberapa hari lepas aku ke The Sphere yang baru jugak la dibukak kat Bangsar South. Nak bagitau dengan terperinci berapa keluasan, kebesaran dan letinggian tu lainkali sebab aku sempat melawat-lawat sekejap menemani kawan aku carikan bunga untuk besday rumetnya pada 13 November.

Kemudian kitorang ke Carrefour. Beberapa perkara yang aku nak highlightedkan ialah, kat sini takde line celcom, jadi sesiapa yang suka hilang (merujuk kepada aku jugak) sila pastikan anda bawak jugak telepon maxis atau digi ke sini. kalo nak bawak telepon rumah pon boleh jugak.

Seterusnya, sila bawak seberapa banyak beg yang boleh ke sini. Rasa nak bawak luggage pon boleh terutama kalau anda ingin membeli stok selama sebulan, setahun, atau lebih. Kerana pihak Carrefour sangat environmental friendly dan tidak menyediakan walau sehelai plastic bag. Yang mereka sediakan hanyalah kotak-kotak pampers yang sangat besar dan gedabak untuk anda isi barangan anda ke dalamnya. Tapi kalau pandai carik ada jugak la kotak-kotak cinonit.

Tetapi sekiranya anda merasakan leceh nak usung beg bagai semata-mata untuk shopping, anda masih ada option selain kotak iaitu, sediakan wang syiling 50 sen sebanyak 5 keping dan anda akan dibekalkan dengan beg carrefour berwarna hijau dabel S. =P



Gaya letak barang dalam kotak....isk!








p/s: tapi serunuk je gi situ.... heheh... nampak cam ada satu tempat makan yang agak best.... tapi blom tengok dedekat lagik.....

save the earth...