Khamis, 5 November 2009

Wujudkah SR??

tengah-tengah ready nak masuk DTC untuk paper pertama sem ni, tetibe ternampak gerombolan bebudak laki M1 nilam puri dulu. macam biasa, aku buat tatau jela, tengok lama-lama pun bukanla bleh dapat jawapan soalan lepas tu pun.

tapi tiba-tiba aku terperasan cam terdengar suara-suara diorang bercakap-cakap. pun aku buat tatau la, yela, diorang bukannya bisu, mesti la bercakap-cakap.

kemudiannya terdengar nama penuh aku dipanggil. aku menoleh ke belakang. saja buat muka separa ketat bila yang memanggil tu tak lain tak bukan adalah classmate masa nilam puri dulu jugak. aku tadah muka tanda tanya.

tersengeh-sengeh inche yang memanggil aku sebelum bersuara;

"lain kali tulis la pasal aku plak dalam blog ko," kata beliau.

terjungkit ke atas kening kiri aku mendengar bahasa yang beliau gunakan. heh, kalo tak berawak-saya bagai.... haha...

sebenarnya pelik jugak sebab aku tatau plak bebudak itu tau aku ada blog, maklum la blog aku tersangat la low profile berbeza sama sekalik dengan tuan yang menulisnya.

"tanak ah, awek ko dah banyak tulis pasal ko kat blog dia," balas aku sambil merujuk kepada blog ini.

"ala, aku nak dengar dari mulut ko sendirik," kata beliau lagik.

aku sengaja buat blurr dan segera menyertai gerombolan pelajar yang dah mula menyerbu DTC untuk paper masing-masing. dalam pada tu sempat terpikir....

apakah member-member lama aku tu dah membaca ni?

erkhhh....!!! aku ingat tade orang bacer..... ades! nasib baik aku tak merapu sangat, tu pun dah terdetailkan cerita sesetengah orang. nasib la...

ada SR kah di blog aku nih? cam tak percaya saje sebab biasanya aku je suka jadik SR kat blog sesape saja dan kat porem-porem....

sukar dipercayai.

berbalik kepada exam, aku sekali lagi telah keluar awal. bukan la menunjukkan aku sangat bijaksana sehingga mengabaikan masa yang masih ada dan segera meninggalkan dewan.
aku jugak tidak bermaksud nak menensenkan orang lain yang masih tekun menjawab dengan sengaja berlenggang kangkung di tepi jalan keluar dari dewan semasa exam masih berlangsung.
cuma, aku ada sedikit allergik untuk berlama-lama dalam dewan peperiksaan.

nak kata boleh muntah kalau lelama tu takla, tapi aku memang agak sengal-sengal badan bila berlama-lama dalam dewan peperiksaan.

baiklah, masa bermain-main sudah luput, kena sambung belajar sekarang untuk paper pagi-pagi esok plak.











p/s: beberapa hari lepas ex-classmate aku yang dah ke mesir tu sms bagitau beliau sekarang berada di kampung halaman dan berura-ura untuk ke KL berjumpa ex-classmatezz np dulu. sungguh aku sangat tak percaya beliau telah sms aku...



save the earth...