Khamis, 5 November 2009

Perkumpulan...

kali pertama join gathering dengan forumerz yang memang tak penah dikenali selain di alam maya.

nak pegi pun siap berpeta bagai. kd sebagai tuan punya kereta merangkap pilot, miss baby merangkap co-pilot, manakala aku dan nc plak penumpang selaku penengok jalan dan segala signboard.

setelah agak kesesatan, akhirnya tiba jugak di presint 9 putrajaya. alhamdulillah.... aku dah risau tak jumpa je. tapi seronoknya dengan diorang ni, memasing masih boleh bergelak tawa. kalo ngan Arjuna, hmmm.... kompom muka beliau kalah asam limau.

sampai plak, pepening carik lift, pastu bila tiba di muka pintu, soalan pertama oleh penyambut tetamu, "siapa ni?" dengan senyum bergayut kat muka. kelakar ada, lawak ada, segan ada, nervous pun ada.

tapi bila masuk je, join ngan reramai tu, gelak tak hengat semua. makanan pulak macam-macam. maklumla buat potluck. masing-masing bawak makanan berbeza-beza. tuan rumah buat nasik ayam, ada yang bawak kek, puding kasih sayang buatan sendirik, ketupat palas buatan ibu kesayangan, salad buah campur-campur, cream-puff tempah kedai dek takde kesempatan nak memasak... (alasan!!!), KFC, dan macam bagai lagi la.

paling istimewa, bila ada yang menyambut besday esoknya, dan ada kekawannya membawa kek harijadi secara suprise. yang lain pulak dengan sangat sporting nyanyikan selamat harijadi dalam hangul memandangkan itu adalah gathering Asean Celebrities (AC).

kerana terlalu terpegun, aku terkaku dengan kamera yang tak sempat dihalakan kepada sambutan tuh...


antara makanan di meja utama yang sempat aku snap...... kek secret recipe perkongsian 4 sekawan, salad buah tatau sape yg sedap-pertama-kali-aku-rasa, coklat yang comel-comel, cream puff yang sedap berzat, ketupat palas yang aku tak rasa.....


antara yang hadir................................ada yang sanggup datang dari ipoh, naik train dinihari dan macam-macam usaha lagik.....


besday girl bersama kekawan beliau.......................


ni la kek besday gurl.................................. tapi aku tak sempat rasa pun, sebab kenyang sesangat........ dari tengahari ke petang makan je keje memang la penuh.................








p/s: entry yang takde kena mengena dengan paper yang bakal dijawab...... =p







save the earth...