Khamis, 1 Oktober 2009

Nick Baru

dah agak lama aku berpikir nak tulis pasal ni, tapi memandangkan bulan lepas adalah bulan yg agak sibuk dengan segala macam (rasa aku sejak masuk sesi baru julai ni mmg asik bz je...haha) justeru aku x sempat nak menyusun ayat kat sini pasal ni.

apa yg ingin aku utarakan adalah...

menggunakan nama sebenar seseorang kat memana tulisan yang dipublish kepada umum kekadang membahayakan. dan sebenarnya sejak beberapa belas tahun dulu aku mmg x penah menggunakan nama penuh orang dalam memana catatan aku hingga la bila aku kekonon reti berblog bagai ni.

pada satu hari yang tenang sebelum puasa ari tu, bebudak umah aku dah terbaca blog ni masa aku tgh mengupdate.

kesannya aku telah disusuli dengan beberapa siri ugutan. justeru aku memilih untuk kembali ke perangai zaman muda-muda dulu untuk kembali menggunakan nick tah pape yang akan muncul sebaik je tengok orang tu.

pertama... kd_ys.
justifikasi... minat beliau terhadap sesorang yang bernama ys menggunung kinabalu dan setakat ni itulah yg aku terpikir bila tgk dia. (haha...)

kedua... kak baby.
justifikasi... alasan lebih kurang seperti di atas.

ketiga... xx_kj
justifikasi... hampir seperti di atas.

keempat...
lepas ni akan banyak guna nick...
(ini adalah untuk memastikan keselamatan semasa berblog supaya keseronokan berblog tidak akan memberi kesan kurang sihat kepada poket seperti mengelakkan daripada disaman dan seumpama dengannya...)





p/s : zaman sekolah, cikgu-cikgu dan driver bas selalu akan menjadi mangsa nick tah pape... bawang (driver bas sekolah), beger (cikgu), dan macam-macam lagi. setiap nick plak ada je alasannya. cth macam bawang, ba adalah singkatan utk abang, wang plak, sebab beliau akan mengutip bayaran bas sebulan sekali tanpa gagal... =)








save the earth...

2 ulasan:

hasni berkata...

dl ms aku skolah dl pon rjn guna nick untuk2 cikgu2
tp kwn2 akula y wat..aku kan baik
cnth,cikgu cendawan sbb muka ckgu tu mcm cndawan..adaka patut???
huhu

d0tbl0gsp0td0tk0m berkata...

huhuhu nick nem pakcik ialah NICK... huhuhuhuhu...