Ahad, 25 Oktober 2009

TelukKemang

2 taun lebih duk KL, tapi kali pertama ke PD. pegi plak bkn sbb bersuka ria berpiknik bagai, tapi kerana 20 markah yang dijanjikan lecturer ethics, policy & law. =)

0725 bertolak, penuh ngan bising gegak gempita bagai, ada sesi bergambar cam selalu, dan jugak sesi makan kepek pisang dan segala bagai menda yg ada. x lama pastu memasing dah terlelap sebelum sesedar kul 0900 dah pun sampai kat Teluk Kemang.

bila sampai tu mulakan hehapa yg patut, ada yg susun-susun kusi, gantung banner bagai, so aku mengumpulkan 'sandwich team' utk siapkan sandwich, kononnya breakfast la untuk sume orang...

kendian ada sket ucapan perasmian dan pastu bermula la 'Beach Cleaning Programme' kat Teluk Kemang. kitorang yg satu bas ni dibahagikan kepada 3 kumpulan dan mula mengutip hehapa yg dianggap sampah. aku ngan member aku jumpa beberapa diapers yg terbenam cantik dalam pasir pantai.

sumpah ni kali pertama aku ke pantai yang bila air pasang ombaknya cuma beberapa inci dari benteng. dan beberapa kerja penambahan benteng untuk menahan hakisan jugak sedang dijalankan masa tuh.

kira-kira sejam lebih kendian kitorang selesai mengerjakan sesampah yang ada di pesisir pantai (sambil snap gambar mana yg patut) kitorang kembali ke stage balik untuk penentuan sampah saper paling banyak untuk dinobatkan sebagai pemenang.

walopun kitolrang begitu teruja untuk wat ucapan selaku juara, malangnya majlis perbandaran pd memutuskan kumpulan 2 telah memenangi pertandingan ni memandangkan sampah doram terlalu banyak. cessttt... tapi x pe, sebab hamper sume dapat. haha....

lepas zohor aku akhirnya join satu aktiviti yg sumpah aku x penah buat dan rasanya mmg x penah terpikir pun nak buat. tapi aku dah pun join kekawan aku dan menda tu mmg serunukkkk....

tapi lain post la aku citer. =p
bila tu x dapat dipastikan sbb study week dah pun bermula............. haha


'sandwich team'...... sapu planta kat roti, sapu sadin yg dah aku siapkan malamnya, letak timun ngan tomato beberapa layang, tutup ngan roti lagi, potong..... siap!


dirasmikan oleh Dr. Pozi Millow.... pensyarah BioMonitoring masa tahun 2..... sadin je beliau membaca teks... hihi.... papehal, tqvm Dr. sbb sudi datang..............


kumpulan aku sumenya..... inche yg berspekmata kat blakang adalah ketua kump..... posing selepas berjaya ke hujung pesisir pantai..... paling kiri, cik Pah, beliau demam sebenarnya, tapi tetap join menunjukkan sokongan x berbelah bagi! aja-aja fighting Pah!


memasing bising..... hehe.... sampah yg berjaya kitorang kumpulkan......


pemandangan dalam perjalanan balikkk............ kul 1600 bertolak balik & kul 1725 sampai UM...... penat, tapi seronok.... =p







ps: balik kena wat repot plak...... apakah sumbangan anda? aku jawab.......... wat sandwich??? bleh time x?? =)





save the earth...