Selasa, 23 Mac 2010

Antara Kekasih dan Teman

ANTARA DUA INSAN YANG INGIN AKU MILIKI, KEKASIH HATI DAN SAHABAT SEJATI, PASTI YANG UTAMA ADALAH SAHABAT SEJATI, KERANA SETIANYA SUKAR DITEMUI..


credit to PIDOT

Situasi 1:

Si manis pucat pernah berjanji pada si bulat tembam, sesekali takkan didahulukan kekasih hati selagi si dia tak bergelar suami.

2 tahun kemudian, keduanya renggang terpisah tatkala si manis pucat lebih memilih untuk meletakkan kekasih hati yang baru 2 bulan dikenali di taraf lebih tinggi dari sang teman yang beberapa tahun menemani.

Dan setelah beberapa bulan berkasih, si manis pucat memutuskan hanya setakat itu kasihnya. Si manis pucat yang tega mengutamakan kekasih hati dari teman yang selalu ada di sisi, hanya kembali mampu menjernihkan kembali persahabatan nan pernah retak selepas mengukuhkan semangat dan menjana kekuatan setelah 5 tahun berlalu.



Situasi 2:

Wulan kena sound bodoh je ngan classmatenya apabila Wulan secara tidak sengaja telah mengatakan sesuatu yang terkena pada batang hidung kawan SMS classmatenya itu.

Wulan telah menyampaikan sebuah pesanan ringkas dalam sesi 'tazkirah paksa' usai kelas. Dan dalam pesanan tersebut antara contoh yang Wulan sengaja highlitekan ialah berkaitan budaya minat meminat, saling suka menyuka antara classmates. Dan entah kenapa member Wulan yang ketika itu diminati seorang classmate mereka berpikir bahawa Wulan sengaja menadakan contoh tersebut untuk menyindir 'peminat'nya.


****************************

Kesimpulannya; lidah nan lembut boleh berkata apa saja, tapi apabila seseorang dilambung ombak rasa, ditujah gelombang debar, dialun kata indah nan mesra, hanya kata-kata 'Saya Sukakan Anda' bisa melumpuhkan seluruh indera.

Saat tuh, jangankan sahabat, adakala keluarga bagai tak pernah wujud di minda.

Justeru, apa nak diherankan dengan kata-kata kononnya sahabat adalah pilihan pertama selagi si dia belum hakiki jadi milik utama?





p/s: Entry mengenang masa-masa jadi pilihan kedua yang kerap dibelakangkan saat kehadiran bak tanduk yang tak lagi berguna.



save the earth...