Isnin, 8 Mac 2010

TESTING...






“KAU gila??!” Syuhaida terkejut. Anak matanya galak menerkam ke wajah Nazirah. Dadanya berombak kasar menahan asakan emosi. Terkejut dan geram, hairan dan takjub, berbaur-baur. Segalanya bergumpal-gumpal menjadi satu. Luahan nafasnya jadi kasar dan tak teratur. Romannya sendiri tegang. Saranan Nazirah sebentar tadi amat memeranjatkan dan di luar dugaan.

.........................................................................................................................................................................

“Aku tak ada pilihan yang lebih baik. Masa terlalu suntuk untuk aku fikirkan orang lain,” ujar Nazirah perlahan.

“Dan aku galang gantinya?” Soal Syuhaida, masih dalam nada yang sama derasnya dengan tadi.

“Aku sayangkan Syam, kau tahu kan.” Syuhaida memalingkan wajah. Enggan pandangannya menjamah wajah Nazirah. Risau amarahnya bertukar simpati.

Nazirah mencapai tangan Syuhaida, menggenggam dan membawanya ke dada. “Dan aku pun sayangkan kau. Sebab tu lah aku mahu kau yang bersama dia.”

“Sekurang-kurangnya aku mampu pejamkan mata tanpa terkilan. Please Syu! Kau saja harapan aku, jangan tolak permintaan aku!”

“Ni kerja gila Zira, gila!” bentak Syuhaida.


“Aku terima nikahnya Syuhaida binti Abdul Rahman dengan mas kahwin RM80, tunai!”




bersambung......



p/s: Memandangkan aku adalah sorang yang suka perasan suka menulis, maka waktu senggang beberapa lama dulu telah berjaya menghasilkan beberapa tulisan. Tapi aku yakin kuantiti je lebih, kualiti, haprak. :))

Justeru apabila telah memiliki blog sendirik, maka aku dengan perasannya mempersembahkan.....

Erk..aku tak penah ada tajuk untuk yang neh... wakaka..sesape ada idea? ;p



save the earth...