Khamis, 4 Mac 2010

Kembali ke Pangkuan

PERHATIAN~!!
Kepada sesiapa yang ada menemui KAMERA SAMSUNG i8 berwarna HITAM dan CASING HITAM pada 2/3/2010, dipohon agar dapat menghubungi 013629xxxx.
Terima kasih.


Kamera yang baru aku beli selepas kamera dan beberapa barangan penting diragut kira-kira 2 bulan lepas, hilang. Semuanya terjadi pada hari pra-pembentangan subjek Waste Minimization & Pollution Prevention. Kurang sejam sebelum pembentangan, aku tercicirkan kamera tersebut sama ada di Dewan Kuliah atau di surau bangunan yang sama.

Dan aku hanya menyedari kehilangan beliau beberapa minit sebelum pembentangan, yang mana kumpulan aku adalah giliran pertama untuk membuat pembentangan. Sebaik je menyedari beliau tidak berada dalam beg hitam kotak-kotak macam selalu, perkara pertama aku lakukan adalah menerjah keluar lab dan berlari gaya tak cukup tanah ke 2 tempat terakhir aku berada.

Setelah tiba di kedua-dua tempat tersebut dengan peluh yang menitik sampai ke kaki, takde pape yang ditemui. Masa semakin berjalan, sedang pembentangan belum dimulakan. Larian dimulakan sekali lagi, kembali ke lab.

Pembentangan tetap diteruskan macam biasa, usai je, terus menuju ke tempat di mana kemungkinan kamera aku tertinggal. Sekali lagi, takde pape yang mengujakan. Hanya lelah yang berlarutan.

Satu hari berlalu. Takde sebarang berita walopun nota di atas aku tampal di surau yang kemungkinan besar merupakan tempat kejadian. Heh~! Terasa sangat ketiadaan kekuatan...........

Pagi ni, ada test. Bangun dengan gaya sangat terpaksa, dan kemudiannya telepon berbunyi di pagi hari. Huh~!

"Camera awak saya dah jumpa."

Huh~! Otomatik tu jugak tangan aku menggigil cam demam kura-kura. Berlari ke UM. Test jawab seadanya. Habes je, terus ke bilik technician yang aku penah call pada hari kamera aku hilang.

Alhamdulillah... Samsy dalam keadaan sangat sihat, sama macam kali terakhir beliau dalam genggaman aku. Segala puji dan puja hanya pada Allah SWT. Aku sedang memujuk diri supaya belajar melepaskan Samsy, dan beliau dikembalikan pada aku.

Dan, apakah hanya pada pandangan aku, langit tersangat cerah pada hari ni. Matahari pun terik sungguh.

Ooo... sebelum tu aku nak tepek gambar terakhir sempat aku snap bersama Samsy sebelum beliau keciciran.....


Sesi berkaraoke....



Remy dan Pheobe.....


p/s: Time kasih pada akak cleaner yang menemui Samsy... :)