Rabu, 17 Mac 2010

Di Ambang Cinta yang Dinoda

Kelas pagi ni aku tak pegi berikutan beberapa masalah kesihatan dan kemalasan. Justeru hanya ke kelas pada jam 1400.

Tapi sampai je kat parking moto, terkedu sekejap melihat ada wayar entah apa tersadai di sebelah Di Ambang Cinta. Tergantung langkah. Dan bila kembali bersemangat dan mendekati Di Ambang Cinta, lebih terkejut melihatkan wayar meter terbongkang.

Apakah yang terjadi?

Siapakah yang melakukan semua ini?

Dah la semalam baru ada orang menegur aku berkenaan parking yang katanya menghalang beliau untuk keluar, tiba-tiba hari ini, ini yang terjadi. Lantas apakah yang wajar aku pikirkan?

Oh ya, wayar meter tu setakat ni tak mengganggu perjalanan Di Ambang Cinta, tapi semasa larian beliau, meter tak bergerak, itu saja.


p/s: Haruskah aku mengesyaki perempuan berskuter yang menyapa aku dengan bahagia semalam? Harap apa yang aku pikirkan ni tidak benar.


save the earth...