Sabtu, 6 Mac 2010

Bicara Potret

Entry bergambar.


Gambar yang diambil semasa Pengembaraan Bermula~!

Gambar yang membawa pelbagai erti. Yang mencampuradukkan emosi dan perasaan. Oo ye, salah sorang dalam gambar ini telah pun selamat menamatkan zaman solo beliau beberapa bulan yang lepas.


Antara gambar peberet aku. Ketiganya nampak sangat sesuai digandingkan dalam sekeping gambar.

Ketua yang mempunyai lebih dari satu side. Side keceriaan yang adakala boleh menaikkan ledak degup jantung, satu side yang hanya tertonjol saat-saat kecemasan, dan satu side yang masih jarang kelihatan. Kakak kesayangan beliau yang selalu...hmm, selalu dikelilingi ramai adik-adik kesayangan? :p
Dan sorang lagik, yang selalu kontra dengan penampilan beliau, kelihatan inesen, tapi sebaliknya, selalu saja cool dalam kebanyakan keadaan.



Spesies ulat bulu yang boleh menyebabkan kegatalan berpanjangan sekiranya berlaku skinship.

Tapi serius, cantik sungguh. Subhanallah~! Jauh lagi cantik dari sekeping wajah yang bertampal bermacam kosmetik. ;p Abaikan perumpamaan yang tah pape.



KO-K yang menyedarkan bahawasanya aku sedang sekelas dengan junior sekolah menengah. Beliau adalah dua dari kiri.

Langsung tak pernah tahu bahawa kitorang penah satu sekolah selama lima tahun, malah, aku gigih menggunakan bahasa Melayu standard dengan beliau dek ketidakarifan bahawa kitorang sebenarnya berkongsi loghat yang sama.



Nasik yang paling ceria bertelur mata itu adalah hidangan untuk Pija, Nasik Goreng Gemilang.

Nasi paling ceria pernah aku jumpa. Rasanya? Heh, tak sehebat gabungan nasik, kangkung, bilis, sos ikan, dan ketulan isi ayam yang menghasilkan sepinggan nasik goreng kampung yang umphh...~!



Kali pertama makan di Masjid Jamek bersama cosmates selepas tamat shopping.

Jugak merupakan kali pertama keluar bersama kekawan ke Masjid Jamek dengan tujuan bersantai. Ooo ye, makanannya boleh tahan jugak, air epal pun best. ;P



Untuk projek 3R.

Aku dan yang lain sekadar menemani Syikin hakikatnya... ;p



Itu saja.;)


save the earth...